Funkcionális gyógytorna tréning

A funkcionális tréning lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. A mindennapi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi képezik az edzés alapját.
Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre tudjuk hajtani, mindig stabilizálni kell a kiinduló testhelyzetünket a tartó izomzat segítségével. Ezért a funkcionális edzés igen hasznos „mellékhatásaként” erősödnek a hasizmok, mély hátizmok is.

A hagyományos alakformáló, erősítő edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is hatással van.
Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz!

A funkcionális tréningben éppen az a jó, hogy bárkinek ajánlott, hiszen sokoldalúan fejleszt, sokféle eszközt használ. Kezdőknek remek lehetőség arra, hogy megfelelő kondíciót szerezzenek, és megerősítsék törzsizmaikat.

Sportolóknak jó kiegészítés, hiszen egyes sportágak egyoldalú terhelést rónak szervezetünkre, így a funkcionális edzésben az esetlegesen lemaradt testrészek, képességek is fejleszthetőek.